مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 11:412019-10-30پزشكي

افزایش دو برابری مسمومیت با CO در چهارمحال و بختیاری


سرپرست اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تاکنون،48مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در سامانه سازمان اورژانس پیش بیمارستانی استان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری را در پیش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، محمد حیدری، با اعلام این خبر، اظهار کرد: 3 مورد از این مسمومیت ها پس از اقدامات درمانی در محل درمان و 42 مورد نیز به مراکز درمانی استان منتقل شدند که متاسفانه 3 نفر فوت کردند و دو نفر از آن ها آقای 36 و 40 ساله ای بودند که ساعت 13 امروز به اطلاع مرکز پیام سازمان اورژانس رسانده شد.

حیدری با اشاره به سرد شدن هوا در اکثر مناطق استان و احتمال افزایش مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، تصریح کرد: علائم مسمومیت با مونوکسید کربن می تواند طیف وسیعی از علائم را شامل شود که در بیماری های مختلفی دیده می شود، متاسفانه بسیاری از این علائم شبیه به علائم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده اند و سعی در خوابیدن می کنند.

وی ادامه داد: اگر تمام افراد خانواده به علائمی شبیه به آنفلوآنزا(سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید و حالت خواب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دو برابری مسمومیت با CO در چهارمحال و بختیاری

افزایش دو برابری مسمومیت با CO در چهارمحال و بختیاری