مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 12:552019-10-30بين الملل

خروج امارات از آخرین جزیره یمن؛ آیا حقیقت دارد؟


نیروهای یمنی مدعی شدند که امارات از آخرین جزیره یمن در غرب این کشور نیز خارج شد اما دیگر منابع فاش کردند که امارات این جزیره را تحویل نیروهای تحت امر خود داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی رسانه های یمنی، امروز مدعی شدند که امارات در ادامه خروج از برخی مواضع در غرب یمن، از آخرین جزیره در دریای سرخ نیز خارج شد.

اما برخی منابع دیگر، پشت پرده این اقدام را فاش کردند.

سرهنگ وضاح الدبیش سخنگوی نیروهای دولت مستعفی یمن امروز به خبرگزاری شینهوا گفت، نیروهای اماراتی امروز و به شکل رسمی، جزیره زقر را تحویل نیروهای گارد ساحلی وابسته به دولت یمن [عبدربه منصور هادی] دادند .

جزیره زقر در 52 مایلی بندر الحدیده در آب های غربی یمن در دریای سرخ قرار دارد.

موقعیت جزیره در غرب یمن    این مقام وابسته به دولت مستعفی یمن گفت که این جزیره تسلیم طارق محمد صالح (معروف به طارق عفاش) فرمانده نیروهای موسوم به نیروهای مقاومت ملی شده است.

به گفته الدبیش نیروهای اماراتی جزیره را با تجهیزات نظامی از جمله قایق های جنگی و شناسایی و دیگر ادوات نظامی آن کامل تحویل داده اند.

این مقام یمنی مدعی شد که جزیره زقر آخرین جزیره ای بود که اماراتی ها در غرب یمن در آن حضور داشتند و پیش از آن جزیره میون در نزدیکی تنگه هرمز را تحویل داده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج امارات از آخرین جزیره یمن؛ آیا حقیقت دارد؟

خروج امارات از آخرین جزیره یمن؛ آیا حقیقت دارد؟