مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 18:362019-10-30اقتصادي

استاندارد باید از الزام قانونی به مطالبه عمومی تبدیل شود


مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: استاندارد باید از یک الزام قانونی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود که این مهم در جامعه در حال نهادینه سازی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهناز جعفریان روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اراک، اظهار داشت: در چند سال اخیر رویکرد سازمان ملی استاندارد تغییر یافته؛ بر این اساس که استانداردها باید از یک الزام قانونی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود که خوشبختانه با افزایش سطح فرهنگ مصرف جامعه عملیاتی شده یعنی بسیاری از تولیدکنندگان نیز به این مهم واقف هستند که در صورت تولید فاقد استاندارد مشتری خود را از دست می دهند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: رویکرد دوم سازمان ملی استاندارد این است که بنا به توصیه مقام معظم رهبری در راستای حرکت از مرحله محصول محوری به فرآیند محوری اقدام کند.

در یک برهه تنها کنترل محصول نهایی انجام می شد اما اکنون تمامی فرآیندها تحت بازرسی قرار می گیرند.

جعفریان اظهار کرد: ماده 3 در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد نظارت اشاره دارد که تمامی دستگاه های اجرایی با همکاری استاندارد در مسیر استاندارد سازی فرآیند های خدمت رسانی خدمات خود حرکت کنند و امید است با تغییر رویه سازمان استاندارد بتوان منویات مقام معظم رهبری در سیاست های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندارد باید از الزام قانونی به مطالبه عمومی تبدیل شود

استاندارد باید از الزام قانونی به مطالبه عمومی تبدیل شود