مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آبان 1398 ساعت 06:092019-10-31فناوري

سرقت اطلاعات هویتی کاربران با یک تروجان/ آلودگی با سایت های مخرب


مرکز مدیریت راهبردی افتا نسبت به سرقت اطلاعات احراز هویت کاربران با به روز شدن تروجان Adwind هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، مجرمین سایبری، با پنهان سازی رفتار مخرب تروجان Adwind با استفاده از دستورات مجاز جاوا، اطلاعات احراز هویت بانکی، برنامه های تجاری و هرگونه گذرواژه ذخیره شده در یک مرورگر کاربران را به سرقت می برند.

این بدافزار که با اسامی AlienSpy و jRAT نیز شناخته می شود، می تواند چندین سیستم عامل را هدف قرار دهد و به طور معمول قربانیان را از طریق ایمیل های فیشینگ، فایل نصبی مخرب نرم افزارها یا وب سایت های مخرب، انتخاب و آلوده می کند.

نوع جدیدی از این بدافزار اخیرا شناسایی شده که سیستم عامل ویندوز و برنامه های متداول ویندوز از جمله Internet Explorer و Outlook را همراه با مرورگرهای مبتنی بر Chromium، هدف قرار می دهد.

جدیدترین نوع Adwind توسط یک فایل JAR منتقل می شود و هدف آن در پشت چندین لایه مبهم سازی و رمزگذاری شده قرار دارد که باعث ناکارآمدی تشخیص مبتنی بر امضا می شود.

هنگامی که بدافزار لیست آدرس های سرور فرمان و کنترل را باز کند، Adwind فعال شده و قادر به دریافت دستورالعمل ها و ارسال اطلاعات سرقت شده از جمله اطلاعات احرازهویت بانکی، برنامه های تجاری و هرگونه گذرواژه ذخیره شده در یک مرورگر،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرقت اطلاعات هویتی کاربران با یک تروجان/ آلودگی با سایت های مخرب

سرقت اطلاعات هویتی کاربران با یک تروجان/ آلودگی با سایت های مخرب