مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آبان 1398 ساعت 11:002019-10-31اقتصادي

30 آبان؛ آغاز کوچ پاییزه عشایر استان کرمانشاه


مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه آغاز کوچ پاییزه عشایر استان را 30 آبان اعلام کرد وگفت: مقصد کوچ عشایر، استان های ایلام، لرستان، خوزستان و مناطق گرمسیری قصرشیرین، - مرکز کرمانشاه، محمدی اظهار داشت: عشایر کرمانشاه با 14 هزار خانوار در قالب 14 ایل و یک طایفه مستقل چهار و دو دهم درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند.

وی افزود: هماهنگی های لازم برای صدور کارت تردد بویژه برای آن دسته از عشایری که کوچشان در نقاط مرزی انجام می شود، صورت گرفته است.

مدیر کل امور عشایری استان با بیان اینکه خدمت رسانی به این قشر مولد همانند سنوات گذشته بر قرار است، گفت: توزیع ماهانه 950 تن آرد در بین عشایر، ذخیره سازی 10 هزار تن علوفه (جو)، آبرسانی سیار با 30 دستگاه تانکر آبرسان و آماده سازی 38 مدرسه سیار در داخل و خارج استان برای تحصیل دانش آموزان از جمله خدماتی است که امسال به عشایر استان کرمانشاه ارائه می شود.

محمدی با اشاره به اینکه بیمه دام عشایر بر اساس بند ث ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه اجباری است، خاطرنشان کرد: بیمه هر راس گوسفند 6 هزار تومان است که در صورت تلف شدن، عشایر می توانند تا یک میلیون تومان خسارت بگیرند.

عشایر استان کرمانشاه سالانه 13 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 27 هزار و 100 تن شیر، هزار و 700 تن الیاف دامی، 900 تن روغن حیوانی و بیش از 219 هزار قطعه انوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 آبان؛ آغاز کوچ پاییزه عشایر استان کرمانشاه

30 آبان؛ آغاز کوچ پاییزه عشایر استان کرمانشاه