مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آبان 1398 ساعت 07:512019-11-01اقتصادي

رونق تولید با اجرای طرح های اسکان عشایر


با اجرای طرح اسکان عشایر در مناطق کلاغ نشین و پاکوه کهگیلویه و بویراحمد مراتع این مناطق رنگ و روی تازه ای به خود گرفت.

- مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون امور عشایری این استان گفت: با تجمیع عشایر کوچ رو مناطق پاکوه شهرستان کهگیلویه و کلاغ نشین گچساران در جنوب استان شاهد رونق تولید و تحولی چشمگیر در اقتصاد عشایر خواهیم بود.

آقای بهمن آزادی افزود: کلاغ نشین و پاکوه دو منطقه عشایری هستند که پیش از اسکان حدود 200 خانوار در این ماطق، نیمی از سال به خاطر نبود هیچ گونه زیرساختی غیر قابل سکونت بودند.

وی ادامه داد: با تصمیم امور عشایری برای اسکان متقاضیان در این دو منطقه امکانات و زیر ساخت هایی مانند برق، گاز، آب، راه، و اعطای تسهیلات بلاعوض یا کم بهره برای ایجاد مشاغل روستایی فراهم شد.

آقای آزادی اضافه کرد: عشایر این منطقه با ایجاد باغ و حرفه کشاورزی در کنار دامپروری درآمدشان تا 200 برابر افزایش یافته است.

معاون امور عشایری استان گفت: احداث باغ های مرکبات و فروش سالانه محصولات باغی، عشایر کلاغ نشین و پاکوه را به صورت چشمگیری به تولید مطلوب و رفاه رسانده است.

آقای آزادی با اشاره به اینکه این عشایر به ظرفیت های خوبی در زمینه درآمدغیر نفتی استان به حساب می آیند افزود: احداث صد ها هکتار باغ در کلاغ نشین و پاکوه در کنار کار دامداری فرصتی طل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق تولید با اجرای طرح های اسکان عشایر

رونق تولید با اجرای طرح های اسکان عشایر