مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آبان 1398 ساعت 09:492019-11-01بين الملل

هدف گذاری برای سنکرون شبکه برق ایران و روسیه


به دنبال این هستیم که شبکه برق خود با روسیه را سنکرون کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز در مراسم سنکرون سازی شبکه برق ایران و عراق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته مذاکرات و تفاهماتی بین مقامات وزارت برق و انرژی ایران و عراق انجام شد، گفت: بر اساس این تفاهمات، یک برنامه سه ساله تدوین شد که ایران در بخش های مختلف از جمله ظرفیت سازی نیروهای انسانی، کاهش تلفات برق، احداث نیروگاه، سنکرون کردن شبکه توزیع دو کشور و .

فعالیت هایی خواهد داشت.

وی افزود: قرار بود بر اساس همین توافق، 10 آبان ماه سال جاری (اول نوامبر 2019 میلادی) شبکه برق ایران و عراق سنکرون شود؛ این اقدام، یکی از اقداماتی است که ایران طی تفاهمنامه مذکور با کشور عراق خواهد داشت که می تواند گام مؤثری در تبدیل شدن ایران به هاب انرژی برق منطقه محسوب شود.

وزیر نیرو، تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه را محدود به سنکرون شدن شبکه برق ندانست و گفت: ایران می تواند با تمام همسایگانی که مرز زمینی دارد، تبادل انرژی داشته باشد و حتی با استفاده از پتانسیل همسایگان خود می تواند به سایر کشورها متصل شود.

به گفته اردکانیان، یکی از اقداماتی که ایران برای وصل شدن به همسایگان خود انجام می دهد، احداث خط انتقال 400 کیلووتی بین عراق و سوریه است که می تواند از ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری برای سنکرون شبکه برق ایران و روسیه

هدف گذاری برای سنکرون شبکه برق ایران و روسیه