مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 05:422019-11-02پزشكي

28 هزار کودک مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند


مدیر کل بهزیستی استان از انجام 28 هزار مورد غربالگری بینایی برای کودگان استان خبر داد و گفت این امر تا پایان آذر ادامه دارد.

- مرکز کرمانشاه فاطمه رضوان مدنی مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه این طرح در چند مرحله در طول سال اجرا می شود و دوره جدید ان از اول آبان ماه در استان شروع شده و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت گفت: این طرح در 40 پایگاه سلامت اجتماعی بهزیستی و 331 مهد کودک استان در حال اجراست.

رضوان مدنی با حائز اهمیت دانستن طرح غربالگری گفت: کودکانی که تنبلی چشم دارند تا 6 سالگی قابل درمانند و درمان بالای 6 سال به سختی انجام می شود و ممکن است کودک دچار کم بینایی و حتی نابینایی شود مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به مراحل طرح غربالگری بینایی کودکان، گفت: بعد از معاینه کودک در پایگاه های بهزیستی در سطح شهر و مهد های کودک، افرادی که مشکوک به بیماری هستند به سطح دوم برنامه یعنی (اپتومتریست) ارجاع داده می شوند و پس از این مرحله در صورت نیاز نیز به خدمات بالاتری یعنی سطح سوم برنامه (چشم پزشک) معرفی خواهند شد.

رضوان مدنی با اشاره به اولویت پیشگیری از معلولیت ها در برنامه های بهزیستی، خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سال گذشته در طرح غربال گری بینایی 68 هزار و 218 کودک 3 الی 6 سال در سراسر استان مورد معاین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

28 هزار کودک مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند

28 هزار کودک مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند