مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 06:592019-11-02اجتماعي

بسیاری از معضلات شهرها با هوشمندسازی برطرف می شود


معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه امروز شهرها گرفتار آلودگی هوا و ترافیک هستند، گفت: بسیاری از مشکلات شهرها با هوشمندسازی برطرف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، ستار هاشمی معاون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در نشست علمی تخصصی شهرهای هوشمند که در حاشیه مراسم جایزه جهانی خشت طلایی تهران برگزار شد با اعلام این مطلب افزود:برای رسیدن به شهر هوشمند نیاز به یک گفتمان سازی واحد داریم.

وی با اشاره به این مطلب که اولا باید ضرورت های هوشمندسازی شهرها مطرح شود، گفت: امروز آلودگی هوا و ترافیک دو معضل شهرها است که با هوشمندسازی مرتفع می شود.

هاشمی گفت: شهروندان باید وقتی صحبت از هوشمندسازی شهرها می شود باید به این نکته برسند که اتفاق جدیدی رخ داده است و باید نگاه ما عملیاتی و اجرایی باشد.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: یکی از مصادیق هوشمندسازی شهری بحث استفاده از تاکسی های اینترنتی است که امروز همه از محاسن آن با خبر شده ایم.

وی با اشاره به این مطلب که ما از هوشمندسازی عقب هستیم گفت: دلیل این موضوع می تواند زیرساخت های داده ای و حقوقی در شهرها باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر امکان در اشتراک گذاری داده ها را به دست می آوریم بسیاری از اتفاقاتی که انتظار داریم شکل بگیرد شکل نخواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیاری از معضلات شهرها با هوشمندسازی برطرف می شود

بسیاری از معضلات شهرها با هوشمندسازی برطرف می شود