مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 07:402019-11-02بين الملل

انفعال ظریف در حمله ترکیه، ایران را از مدار سوریه خارج کرد / دیپلماسی به شرط خنده!


انفعال ظریف در حمله ترکیه، ایران را از مدار سوریه خارج کرد / دیپلماسی به شرط خنده! انفعال در دیپلماسی ایران در مضووع حمله ترکیه به شمال شرق سوریه موجب شد عملا کشورمان که از سال 2011 تاکنون و به مدت هشت سال هزینه های مادی، معنوی و نظامی خاموش کردن بحران سوریه را داده بود، از میدان دیپلماسی حمله ترکیه حذف شود.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- سید پویا هاشمی؛ عدم نقش آفرینی ایران در ماجرای حمله ترکیه به شمال شرقی سوریه باعث شده است تا دیگر بازیگران همچون روسیه و آمریکا این خلا را پر کنند.

بعد از آغاز ناآرامی های سوریه در سال 2011 و تلاش کشور های عربی و غربی در کنار رژیم صهیونیستی و ترکیه برای سقوط دولت بشار اسد، تهران با درک درست تهدیدات موجود در منطقه از همان ابتدا از دولت قانونی دمشق حمایت و خواستار حل این بحران به صورت کاملا دیپلماتیک شد.

حضور فعال تهران در سوریه در عرصه دیپلماسی، سطح میدانی و کمک مستشاری به نیرو های مقاومت سبب شد تا توطئه بین المللی علیه دمشق ابتر مانده و در کنار آن با دعوت از دولت روسیه که از ابتدای بحران فقط به صورت سیاسی موضعگیری می کرد، دست به یک ائتلاف برای مقابله با اقدامات خصمانه در منطقه زد.

پدید آمدن هیولای داعش که ساخته و پرداخته سرویس های اطلاعاتی عربی- غربی بوده و از حمایت های نظامی، مالی و تسلیحاتی آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انفعال ظریف در حمله ترکیه، ایران را از مدار سوریه خارج کرد / دیپلماسی به شرط خنده!

انفعال ظریف در حمله ترکیه، ایران را از مدار سوریه خارج کرد / دیپلماسی به شرط خنده!