مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 07:552019-11-02سياسي

رأی دادگاه عالی انتظامی در مورد صدور حکم غیابی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دادگاه عالی انتظامی قضات رأی داد که اقدام دادستان در عدم پذیرش واخواهی وکیل متهم نسبت به حکم غیابی، - دادگاه عالی انتظامی قضات رأی داد که اقدام دادستان در عدم پذیرش واخواهی وکیل متهم نسبت به حکم غیابی، تخلف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دادگاه عالی انتظامی قضات رأی داد که اقدام دادستان در عدم پذیرش واخواهی وکیل متهم نسبت به حکم غیابی، تخلف است.

در این رأی تأکید شده، علی رغم واخواهی وکیل متهم نسبت به حکم غیابی صادره از دادگاه، دادستان عمومی و انقلاب مربوطه؛ دستور توقف اجرای حکم و ارسال پرونده به دادگاه را جهت رسیدگی به واخواهی مطروحه صادر نکرده است که این امر تخلف محسوب می شود.

در قانون آیین دادرسی کیفری (در مواد 335 تا 483)، نحوه رسیدگی به پرونده ها در دادگاه های کیفری، اینگونه آمده است که دادگاههای کیفری در مواردی همچون کیفرخواست دادستان، قرار جلب به دادرسی توسط دادگاه و ادعای شفاهی دادستان در دادگاه شروع به رسیدگی می کنند.

همچنین در ماده 406 این قانون تأکید شده در تمام جرائم، به استثنای جرائمی که فقط جنبه حق اللهی دارند، هرگاه متهم یا وکیل او در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشود یا لایحه دفاعیه نفرستاده باشد، دادگاه پس از رسیدگی، رأی غیابی صادر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رأی دادگاه عالی انتظامی در مورد صدور حکم غیابی

رأی دادگاه عالی انتظامی در مورد صدور حکم غیابی