مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 09:212019-11-02بين الملل

کهنه سربازان آمریکا از شرکت در جنگ های بعد از 11 سپتامبر پشیمانند


بر اساس مطالعه مرکز تحقیقاتی پیو، 64 درصد کهنه سربازان و بیش از 62 درصد شهروندان آمریکا معتقدند جنگ عراق، ارزشش را نداشت - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت نظرسنجی ها نشان می دهد اکثر کهنه سربازان آمریکایی از شرکت در جنگ های بعد از 11 سپتامبر پشیمانند.

تایلر وِید (Tyler Wade) که مدال شجاعت پرپل هارت (قلب بنفش) را به خاطر خدمت در جنگ افغانستان دریافت کرده است، همانند بسیاری از کهنه سربازان - از ژنرال های بازنشسته گرفته تا دیگر درجه داران - جنگ عراق و افغانستان را یک اشتباه می داند.

او که هم در جنگ افغانستان و هم عراق حضور داشت می گوید، جان، پول، زمان و تلاش زیادی برای رسیدن به هدفی هدر رفت که هرگز حاصل نشد.

حدود بیست سال پس از حملات یازده سپتامبر 2011، نظرسنجی ها نشان می دهد اکثر کهنه سربازان از ادامه جنگ ناامید شده اند، حتی اگر نخبگان امنیت ملی در هر دو حزب همچنان بر حضور نظامی آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان اصرار داشته باشند.

این آمار در تناقض آشکار با باور نظامیان و کهنه سربازان آمریکا در زمانی است که جورج دبلیو بوش برای نخستین بار نیرو های نظامی این کشور را به افغانستان و سپس عراق فرستاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهنه سربازان آمریکا از شرکت در جنگ های بعد از 11 سپتامبر پشیمانند

کهنه سربازان آمریکا از شرکت در جنگ های بعد از 11 سپتامبر پشیمانند