مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 13:322019-11-02سياسي

ابتکار یک فراکسیون پارلمانی عراق برای پاسخگوی به مطالبات معترضان


یک فراکسیون پارلمانی عراق طرحی را مبتنی بر انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید بر مبنای یک قانون عادلانه برای پاسخ به خواسته های ملت معترض عراقی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون النهج الوطنی که زیر مجموعه ائتلاف البناء به رهبری هادی العامری  است طرحی را برای حل بحران سیاسی و پاسخ به خواسته های معترضان ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه خبری  موازین نیوز ، در این بیانیه آمده است:  پس  از تظاهرات مردم عراق که مشروعیت را از نهادهای منتخب از جانب خودشان سلب کرده ما خواهان این اقدامات هستیم:  پارلمان منحل شود و به تبع آن دولت طی مدت زمانی حداکثر 30 روزه برکنار شود و مقدمات برگزاری انتخابات جدید هم فراهم شود.

طی مدت مذکور یک قانون عادلانه برای انتخابات تصویب شود که به سلطه احزاب سیاسی پایان دهد و نظامی برتر بر اساس اراده واقعی ملت ایجاد شود  بدون اینکه خواست احزاب سیاسی کنونی در این قضیه دخالتی داشته باشد.

فراکسیون النهج الوطنی تدابیر لازم پیشنهادی برای مراحل پس از انحلال پارلمان در پاسخ به مطالبات مردمی را در چند نکته بیان داشت: 1- کمیسون جدید انتخابات در مدت 30 روز پس از انحلال پارلمان تشکیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار یک فراکسیون پارلمانی عراق برای پاسخگوی به مطالبات معترضان

ابتکار یک فراکسیون پارلمانی عراق برای پاسخگوی به مطالبات معترضان