مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 04:482019-11-03سياسي

اقتصاد ایران و ازبکستان می تواند مکمل یکدیگر باشد


معاون اول رییس جمهور سازمان همکاری شانگ های را یکی از مهمترین و بزرگترین سازمان های در سطح دنیا دانست و گفت: اگرچه تعداد کشورهای عضو این سازمان چندان زیاد نیست، - اما جمعیت مردم کشورهای عضو آن حدود 40درصد جمعیت جهان را شامل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسحاق جهانگیری در جریان سفر به ازبکستان، در حاشیه بازدید از شهر سمرقند در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان همکاری شانگهای برای همکاری های اقتصادی، سیاسی و امنیتی شکل گرفته است و می تواند در آینده اقتصادی منطقه نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای ایفا کند.

جهانگیری با اشاره به برگزاری هجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای افزود: امروز کشورهای عضو اصلی و ناظر و سازمانهای وابسته آن گزارشی از کارها و اقداماتی که انجام دادند ارائه کردند و اعضای اصلی و ناظر نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل جهانی و منطقه ای و نقشی که می توانند در سازمان همکاری شانگهای داشته باشند ارائه کردند.

وی ادامه داد: نظرات جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس پیرامون مسائل مختلف ابراز شد خصوصا اینکه در مقطع فعلی در دنیا یک سیاست جدی که آمریکایی ها دنبال می کنند سیاست یکجانبه گرایی است که فکر می کنند به تنهایی قادر هستند مسائل دنیا را اداره کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد ایران و ازبکستان می تواند مکمل یکدیگر باشد

اقتصاد ایران و ازبکستان می تواند مکمل یکدیگر باشد