مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 06:402019-11-03دانش

تولید پلیمر های کاربردی در صنعت پزشکی با فناوری نانو


پلیمر هایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تولید شد که در صنعت پزشکی کاربرد دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آقای یاسین کیخا، مجری طرح تهیه نانوکامپوزیت پلی بوتیلن سوکسینات سولفونه/نانوذره کربنی و مطالعه رسانش الکتریکی و زیست تخریب پذیری آن گفت: امروزه این امکان فراهم شده که پلیمر هایی با خواص طراحی شده، برای کاربرد در زندگی بشر سنتز شوند.

وی با بیان اینکه هر چند اکثر پلیمر های مرسوم، تخریب پذیر نبوده و مسأله آلودگی آن ها برای قرن ها باقی می ماند، ادامه داد: در واقع، مواد مشتق شده از طبیعت، به دشمن طبیعت تبدیل می شوند.

این موضوع موجب توسعه قابل توجه بازار بیوپلاستیک ها شده به گونه ای که این محصولات، سالانه رشد 30 درصدی را در بازار پلاستیک تجربه می کنند.

وی با بیان اینکه بیوپلاستیک ها در صنایع بسته بندی، کشاورزی و برخی محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارند، گفت: زمینه دیگر برای بکارگیری پلیمر های زیست تخریب پذیر، پلیمر های بیوپزشکی هستند؛ این پلیمر ها برای تولید اقلام مصرفی پزشکی (یعنی سرنگ، کیسه خون و دستکش جراحی)، برای عمل جراحی (یعنی مواد بخیه، چسب و مسدود کننده)، استفاده های دارویی (یعنی ماتریس های کاشتنی برای رها سازی کنترل شده دارو درون بدن)، اعضای مصنوعی برای جایگزین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید پلیمر های کاربردی در صنعت پزشکی با فناوری نانو

تولید پلیمر های کاربردی در صنعت پزشکی با فناوری نانو