مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 07:512019-11-03سياسي

بازهم ساده انگاری در مشکلات نظام تعلیم و تربیت


همه تصور می کنند مسأله را می توان یک بُعدی نگریست و با راه حل ساده ای از همان بُعد، حل کرد و اینگونه می شود که یک طرف میز با نگاهی حق به جانب با چماق کلیدواژه «عدالت آموزشی» بر سر آن طرف میز می کوبد و طرف دیگر با کلید واژه «کیفیت نامطلوب آموزش و عوارض آن» .

- خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: اردوان مجیدی پژوهشگر و فعال تعلیم و تربیت در یادداشتی نوشت: مصوبه مبهم اخیر مجلس در مورد حذف تنوع مدارس و حاشیه های فراوان برنامه هفته گذشته زاویه در شبکه چهار را می توان یک خلط مبحث دانست.

چند طرف اظهار نظر کننده، هر یک استدلالاتی را بیان می کنند که در ظاهر موجه و منطقی است اما این حرف های به ظاهر منطقی، رو در روی یکدیگر قرار گرفته است؛ مشکل از آن ناشی می شود که می خواهیم یک مسأله پیچیده را ساده نشان داده و با راه حلی ساده آن را حل کنیم.

  اجازه دهید کمی ابعاد مسأله را مرحله به مرحله باز کنیم؛ نظام آموزش و پرورش رسمی، چند سازوکار معیوب را به عنوان پیش فرض لاتغییر در نظر گرفته و سال هاست که بر اساس آن جلو می رود؛ راه انداختن یک آموزش ماشینی که در آن کتاب های درسی یکسان با طراحی و تدوین یکسان بدون توجه به خصوصیات و تفاوت های فردی و استعدادهای شاگردان و شرایط محیطی در همه جا اعمال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازهم ساده انگاری در مشکلات نظام تعلیم و تربیت

بازهم ساده انگاری در مشکلات نظام تعلیم و تربیت