مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 13:182019-11-03سياسي

انتقاد از نگاه درمان محور به سالمندی


سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان با انتقاد از نگاه درمان محور به سالمندی، گفت: برنامه ریزی بودجه ای تمامی سازمان هایی که در حوزه سالمندی وظیفه مند هستند باید مبتنی بر سند ملی سالمندی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسام الدین علامه در مراسم معارفه خود خدمت به سالمندان را توفیق الهی و احترام به سالمندان را مایه برکت الهی دانست و گفت: امیدواریم در مسیر خدمت پیشکسوتان و دانش آموختگان طب، روانشناسی و سلامت سالمندی راهنما و یاریگر ما باشند.

سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه حوزه سالمندی امری فرارشته ای است، افزود: سند نگارش شده ارزشمند در حوزه سالمندی، سندی جامع و کامل است این در حالی است که در نگرش دینی به تکریم سالمندان تاکید شده و در فرهنگ شرقی و ایرانی نیز نگاه ویژه ای نیز به این موضوع وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های دینی، معنویت است، اذعان کرد: سلامت معنوی خواستگاه غربی دارد اما برای مواجهه با حیرت و ابهام در معنای زندگی در پس مواجهه با بیماری باید براساس مولفه های دینی و معناداری آمادگی برای مرگ و رضایت بر تقدیر الهی را جا بیندازیم.

علامه با بیان اینکه بحث سلامت و مراقبت های معنوی در 90 درصد دانشگاه های آمریکا وجود دارد، افزود: ادبیت ایرانی مملو از اشعار غنی است که بر تکریم پیران و جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از نگاه درمان محور به سالمندی

انتقاد از نگاه درمان محور به سالمندی