مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آبان 1398 ساعت 05:332019-11-04بين الملل

نویسنده اردنی : دوران طلایی رابطه بن زاید و بن سلمان به پایان رسید


تحلیلگر اردنی با بیان اینکه شواهد، مؤید تیره شدن روابط ولی عهد ابوظبی با ولی عهد سعودی بر سر جنگ یمن است، نوشت، این قضیه می تواند سر آغاز فروپاشی بلوک های بزرگ تر عربی در منطقه باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آیا دوران طلایی اتحاد بن زاید با بن سلمان به پایان رسید؟ چرا آنها برادران خود را  برای یکدیگر فرستادند؟ .

این سوال را فرح مرقه روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی اردنی برای عنوان یادداشت منتشر شده خود در روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم   انتخاب کرد و در آن به پیش بینی آینده ائتلاف عربی علیه یمن در سایه تحولات جاری در این کشور پرداخت.

نویسنده وضعیت ائتلاف عربی در یمن را به دنبال اعلام خبر خروج ده هزار نظامی سودانی از یمن و همچنین اعلام خبر خروج نیروهای اماراتی از عدن و تحویل این شهر به نظامیان سعودی مبهم و معما گونه توصیف کرد و گفت، برخی تحلیلگران این اتفاقات را نشانه فروپاشی ائتلاف عربی به رهبری عربستان و برخی آن را در راستای حمایت از تلاش های سیاسی برای حل بحران یمن می دانند.

مرقه مواضع اخیر امارات در قبال عربستان را نشانه عدم انطباق نظر ولی عهدهای دو کشور درباره یمن بر خلاف سابق خواند و گفت: اگرچه امارات می خواهد بین موضع خود در قبال ریاض و شراکت میان محمد بن زاید با محمد بن سلمان ، ولی عهدهای ابوظبی و ریاض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نویسنده اردنی : دوران طلایی رابطه بن زاید و بن سلمان به پایان رسید

نویسنده اردنی : دوران طلایی رابطه بن زاید و بن سلمان به پایان رسید