مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آبان 1398 ساعت 09:122019-11-04سياسي

شور و شعور انقلابی در کرمان/ به گواه تاریخ؛ کرمان نماد مبارزه با استکبار


شور و شعور انقلابی در کرمان/ به گواه تاریخ؛ کرمان نماد مبارزه با استکبار مردمان با بصیرت کرمان نماد مبارزه با استکبار هستند، امروز 13 آبان حضور هزاران نفر از مردم در روز مبارزه با استکبار جهانی چشمگیر بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، افراد مؤثر و اندیشمند و مبارز کرمان در به وجود آوردن و حرکت بسیاری از موج تحول و جنبش های آزادی خواهانه در ایران نقش ایفا کرده اند و سرانجام یک کرمانی از جان گذشته به نام میرزا رضای کرمانی بود که به تنهایی در مقابل استبداد ایستاد و راه ایستادن و مبارزه با استبداد را برای ملت باز کرد.

اما نقش کرمان به همین میزان محدود نگشت بلکه انتشار خبر به چوب بستن تعدادی از علمای کرمان که میرزا محمدرضا مجتهد از جمله آنان بود در تصریح حرکت مشروطیت بسیار موثر افتاد.

نقش تاریخی کرمان در جریان اوج گیری حرکت انقلاب اسلامی تکرار شد، چنان که از همان آغازین روزهای نهضت به رهبری امام خمینی (ره) تعدادی ازشاگردان کرمانی ایشان در زمره فعال ترین چهره های مبارز بودند، آنها در راه اعتلای انقلاب سختی ها متحمل شدند و مرارت ها کشیدند، این حضور شخصیت های کرمانی در عرصه انقلاب به گونه ای پر رنگ بودکه به هنگام تشکیل شورای انقلاب در آستانه پیروز انقلاب در سال 57 از پنج نفر هسته مرکزی آن که توسط امام معرفی شدند، دو تن کرمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شور و شعور انقلابی در کرمان/ به گواه تاریخ؛ کرمان نماد مبارزه با استکبار

شور و شعور انقلابی در کرمان/ به گواه تاریخ؛ کرمان نماد مبارزه با استکبار