مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آبان 1398 ساعت 09:282019-11-04اجتماعي

کشف نخستین شهر بریتانیا


باستان شناسان نخستین شهر بریتانیا را در نزدیکی سازه مشهور «استون هنج» کشف کرده اند و معتقدند ساکنان همین شهر سازنده « استون هنج» بوده اند.

- باستان شناسان نخستین شهر بریتانیا را در نزدیکی سازه مشهور استون هنج کشف کرده اند و معتقدند ساکنان همین شهر سازنده استون هنج بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از تلگراف، باستان شناسان بقایای یک سکونتگاه عظیم را در منطقه باستان شناسی بلیک مید جایی که تنها یک مایل با سازه استون هنج فاصله دارد، کشف کرده اند.

قدمت منطقه باستان شناسی بلیک مید که با نام کمپ وسپاسیان هم شناخته می شود به آخرین دوره از عصر یخ یعنی حدود شش هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی گردد.

باستان شناسان تاکنون بیش از 70 هزار ابزار سنگی و شواهدی از سازه های مخصوص مراسم های تشریفاتی را در همین منطقه باستان شناسی کشف کرده اند که این اکتشاف به اهمیت این منطقه باستان شناسی برای جامعه شکارچی گردآورنده ای که 10 هزار سال پیش در آن جا زندگی می کردند، اشاره دارد.

با این حال طبق شواهد پیشین، جوامع شکارچی گردآورنده به ندرت در یک منطقه ساکن می شدند، اما دیوید جکیز استاد دانشگاه باکینگهام معتقد است این مکان دست کم یک کمپ دائمی برای کودکان، سالمندان و افراد بیمار این جوامع بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف نخستین شهر بریتانیا

کشف نخستین شهر بریتانیا