مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 04:292019-11-05سياسي

وقف درمانی نیاز اصلی جامعه/8 موقوفه اهل سنت در قروه ثبت شد


رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه از ثبت 8 موقوفه مربوط به اهل سنت خبر داد و بر ایجاد وقف های جدید به خصوص در بخش درمان در راستای ارائه خدمت بهتر به بیماران نیازمند تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شامگاه دوشنبه نشست خبری گرامیداشت هفته وقف با عنوان وقف، رسانه، تکریم واقفان خیراندیش در شهرستان قروه برگزار شد.

در این نشست رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه به ارائه گزارشی از موقوفات مرتبط به دو شهرستان قروه و دهگلان پرداخت و از ثبت 44 موقوفه در این دو شهرستان خبر داد که از این تعداد 33 موقوفه منفعتی بوده و دارای درآمد است.

به گفته حجت الاسلام مهدی مرادی با بیان اینکه باید عواید هر موقوفه را صرف نیت واقف کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر در این دو شهرستان 281 مسجد، 19 حسینیه و 2 آرامستان وجود دارد و برای هر موقوفه از یک تا بی نهایت رقبه متصور شده ایم.

وی به وجود 4 هزار و 519 رقبه در دهگلان و قروه اشاره کرد که 3 هزار و 500 مورد آن مختص به شهر قروه بوده و مابقی هم به روستاها می رسد.

مطابق اظهارات مرادی در شهرستان قروه 4 روستا به صورت 6 دانگ وقفی هستند و در دهگلان هم چندین روستا 3 دانگی وقف شده اند و بیشترین نیت واقفان برای مساجد، امور خیریه و روضه خوانی سید الشهداست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف درمانی نیاز اصلی جامعه/8 موقوفه اهل سنت در قروه ثبت شد

وقف درمانی نیاز اصلی جامعه/8 موقوفه اهل سنت در قروه ثبت شد