مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 05:122019-11-05سياسي

درخواست تغییر سیاست حمایتی برای «جویشگر بومی»/ صفر تا 100 پروژه به ما واگذار شود


وزارت ارتباطات خواستار تغییر سیاست حمایتی برای پروژه «جستجوگر بومی» و در اختیار گرفتن راهبری صفر تا 100 این پروژه ، به عنوان یکی از خدمات پایه کاربردی شبکه ملی اطلاعات، - وزارت ارتباطات خواستار تغییر سیاست حمایتی برای پروژه جستجوگر بومی و در اختیار گرفتن راهبری صفر تا 100 این پروژه ، به عنوان یکی از خدمات پایه کاربردی شبکه ملی اطلاعات، شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات ( مصوب شورای عالی فضای مجازی - دی ماه 92 ) به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور، ارائه 4 دسته خدمت مورد تاکید قرار گرفته که وزارت ارتباطات مکلف به اجرا و راهبری این خدمات است.

یکی از این دسته خدمات شامل خدمات پایه کاربردی می شود که با عناوینی چون موتور جستجوگر بومی، ایمیل ملی، پیام رسان های بومی، خدمات ابری و دیتا سنتر دیده شده است.

البته پروژه موتور جستجوی بومی سابقه ای بیش از این دارد و اولین بار در سال 89 از سوی وزیر وقت ارتباطات مطرح و در سال 90 نیز نخستین اقدامات روی آن صورت گرفت اما با پایان یافتن دولت دهم، این پروژه در نیمه راه رها شد و سرنوشت مشخصی پیدا نکرد.

وضعیت نامشخص جویشگر بومی پس از آن، این پروژه با نام جویشگر بومی در ابعاد بزرگتری در دولت یازدهم و با اختصاص بودجه ای نزدیک به 170 میلیارد تومان کار خود را آغاز کرد و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست تغییر سیاست حمایتی برای «جویشگر بومی»/ صفر تا 100 پروژه به ما واگذار شود

درخواست تغییر سیاست حمایتی برای «جویشگر بومی»/ صفر تا 100 پروژه به ما واگذار شود