مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 08:192019-11-05اقتصادي

نفت سبک عربستان گران تر شد


عربستان سعودی قیمت فروش رسمی نفت سبک خود به مشتریان آسیایی در دسامبر را 40 سنت در هر بشکه نسبت به نوامبر افزایش داد که سه دلار و 40 سنت بالاتر از میانگین قیمت پایه نفت عمان/دوبی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عربستان سعودی قیمت فروش رسمی نفت سبک خود به شمال غربی اروپا را نیز دو دلار و 80 سنت در هر بشکه افزایش داد.

قیمت فروش نفت سبک عرب لایت به آمریکا نیز سه دلار و 35 سنت بالاتر از شاخص ASCI برای دسامبر بود و 40 سنت نسبت به ماه پیش افزایش داشت.

اختلاف قیمت نفت سبک با نفت سنگین عربستان سعودی در آستانه اجرای مقررات جدید IMO که استفاده از سوخت های کشتیرانی پاک تر و حاوی سولفور کمتر را از ابتدای سال میلادی آینده اجباری می کند، به بالاترین حد در حدود دو سال گذشته رسیده است.

اختلاف قیمت نفت عرب اکسترا لایت با عرب هوی برای فروش دسامبر به آسیا به چهار دلار و 65 سنت در هر بشکه رسیده است که بالاترین حد از مارس سال 2018 و دو دلار بالاتر از ماه پیش است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در حال حاضر نفت سبک تر بسیار پرتقاضا شده زیرا به راحتی می تواند با سوخت های دارای آلایندگی کمتر که مطابق با استانداردهای IMO هستند، آمیخته شود.

مقررات IMO 2020 همچنین قیمت گریدهای دارای سولفور کمتر مانند قطر لند، سوکول روسیه و پایرنیز استرالیا را تقویت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفت سبک عربستان گران تر شد

نفت سبک عربستان گران تر شد