مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 09:422019-11-05پزشكي

بیماران کلیوی چشم انتظار ترخیص دستگاه های دیالیز از گمرک


مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: دستگاه های دیالیز موجود عمر بالایی دارد و از طرفی دستگاه های جدید در گمرک منتظر ترخیص است.

- ایسنا/زنجان مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: دستگاه های دیالیز موجود عمر بالایی دارد و از طرفی دستگاه های جدید در گمرک منتظر ترخیص است.

محمدرضا طهماسبی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چهار دهه فعالیت انجمن کلیوی در کشور، بیماران دیالیز اعضای افراد مرگ مغزی را دریافت می کنند و کلیه آن ها پیوند داده می شود که تاکنون 40 هزار بیمار دیالیزی با پیوند کلیوی به زندگی برگشتند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته با کمک های خیران و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی پیوند کلیه انجام می شد، تصریح کرد: با واگذاری مسئولیت به وزارت بهداشت، اکنون این روند پیچیده تر شده، پیوند عاطفی بین پیونددهنده و پیوند گیرنده برقرار نمی شود و با لزوم ثبت در سامانه مرتبط هزینه پیوند نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه فرد دیالیزی می تواند زیر دستگاه دیالیز زنده بماند، نه اینکه زندگی کند، ادامه داد: با رویکرد جدید وزارت بهداشت، هزینه پیوند کلیه افزایش یافته و به بیش از 60 میلیون تومان رسیده که با این روند تعداد پیوند کلیه تقل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران کلیوی چشم انتظار ترخیص دستگاه های دیالیز از گمرک

بیماران کلیوی چشم انتظار ترخیص دستگاه های دیالیز از گمرک