مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 09:482019-11-05پزشكي

تمرینات ورزشی با شدت بالا حافظه سالمندان را بهبود می بخشد


پژوهشگران دانشگاه مک مستر تاثیر ورزش بر مغز را بررسی کردند و دریافتند که تمرینات با شدت بالا حافظه سالمندان را بهبود می بخشد.

- ایسنا/خراسان رضوی پژوهشگران دانشگاه مک مستر تاثیر ورزش بر مغز را بررسی کردند و دریافتند که تمرینات با شدت بالا حافظه سالمندان را بهبود می بخشد.

به نقل از ساینس دیلی، زوال عقل بیماری است که تقریبا نیم میلیون کانادایی را مبتلا کرده و انتظار می رود طی دهه آینده ابتلا به این بیماری به طرز چشمگیری افزایش یابد.

در این تحقیق، بزرگسالانی که فعالیت کوتاه مدت و فشرده داشتند، عملکرد حافظه شان تا 30 درصد بهبودیافت، در حالی که در افرادی که تمرین با شدت کمتری انجام دادند، به طورمتوسط، هیچ بهبودی حاصل نشد.

محققان معتقدند شدت تمرین بر بهبود عملکرد مغز تاثیر دارد.

جنیفر هیز، استادیارگروه حرکت شناسی دانشگاه مک مستر و محقق ارشد این تحقیق، اظهار کرد: به تغییرات زیادی نیاز داریم تا خطر ابتلا به زوال عقل در بزرگسالان سالم کاهش یابد و اهمیت نقش سبک زندگی و به خصوص نقش فعالیت بدنی که مهم ترین اصلاح کننده عوامل خطرزاست، در این مورد چشمگیر است.

وی گفت: نتایج این تحقیق به افراد کمک می کند تا در مورد توصیه های ورزشی در سلامت مغز آگاهی بیشتری کسب کنند و بدانند به طور دقیق چه نوع تمریناتی باعث تقویت حافظه و مقابله با زوال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرینات ورزشی با شدت بالا حافظه سالمندان را بهبود می بخشد

تمرینات ورزشی با شدت بالا حافظه سالمندان را بهبود می بخشد