مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 16:342019-11-05اقتصادي

همکاری مشترک گلستان و بنگلادش در حوزه شیلات و پرورش ماهی


زمینه همکاری مشترک ایران و بنگلادش در حوزه های مختلف اقتصادی فراهم شده و حوزه شیلات و پرورش ماهی حوزه اصلی گسترش روابط بین گلستان و بنگلادش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هادی حق شناس شامگاه سه شنبه در حاشیه دیدار با سفیر بنگلادش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنگلادش دو برابر ایران جمعیت دارد و از سال 2008 تا سال گذشته رشد اقتصادی آن دو برابر شده است و میانگین آن به بالای 6 درصد رسیده است.

وی افزود: بنگلادش در سالجاری بالاترین رشد اقتصادی را خواهد داشت و تولید ناخالص ملی آن تقریبا نزدیک به ایران است.

استاندار گلستان ادامه داد: بنگلادش هم در زمینه شیلات و هم صنعت نساجی پیشرفت های خوبی داشته و فصل مشترک همکاری های بین گلستان و بنگلادش می تواند در حوزه شیلات و پرورش ماهی باشد که در دیدار امروز مفصل راجع به آن بحث شد.

وی اضافه کرد: کشورهای آسیای جنوب شرقی تمایل دارند دسترسی به کشورهای آسیای میانه داشته باشند ؛ ما در بندر چابهار و جنوب کشور سرمایه گذاری مشترک با هندی ها انجام داده ایم در اینجا به دوستان پیشنهاد دادیم از طریق اتاق بازرگانی ایران و بخش خصوصی خالص ایران و بخش خصوصی خالص بنگلادش که در واقع، بخش خصوصی خوبی دارد در سواحل دریای خزر در گلستان در بخش بندر سرمایه گذاری داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری مشترک گلستان و بنگلادش در حوزه شیلات و پرورش ماهی

همکاری مشترک گلستان و بنگلادش در حوزه شیلات و پرورش ماهی