مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آبان 1398 ساعت 06:402019-11-06دانش

صرفه جویی 16هزار برگ کاغذ و 5 هزار لیتر آب در دانشگاه صنعتی ارومیه


دانشگاه صنعتی ارومیه در راستای اعمال مدیریت سبز، با حذف کاغذ از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و گزارش طرح های پژوهشی، توانست 16هزار برگ کاغذ و پنج هزار لیتر آب در چهار ماه اخیر صرفه جویی کند.

- با حذف کاغذ از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی طی 4 ماه محقق شد صرفه جویی 16هزار برگ کاغذ و 5 هزار لیتر آب در دانشگاه صنعتی ارومیه دانشگاه صنعتی ارومیه در راستای اعمال مدیریت سبز، با حذف کاغذ از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و گزارش طرح های پژوهشی، توانست 16هزار برگ کاغذ و پنج هزار لیتر آب در چهار ماه اخیر صرفه جویی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در راستای دستیابی به اهداف برنامه مدیریت سبز دانشگاه ها و مراکز پژوهشی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حذف کاغذ از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و گزارش طرح های پژوهشی از تیرماه 1398 با تصویب شورای تحصیلات تکمیلی و شورای پژوهشی دانشگاه در دستور اجرا قرار گرفت.

بررسی آماری تعداد جلسات دفاع از پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و طرح های پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه نشان می دهد با حذف بیش از 150 جلد گزارش کاغذی، در مصرف حدود 16 هزار برگ کاغذ در چهار ماه اخیر صرفه جویی شده است.

بررسی های علمی نشان می دهد، از هر درخت تنومند با ارتفاع 12 متر، بطور متوسط 16 بسته 500 برگی کاغذ A4 تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 16هزار برگ کاغذ و 5 هزار لیتر آب در دانشگاه صنعتی ارومیه

صرفه جویی 16هزار برگ کاغذ و 5 هزار لیتر آب در دانشگاه صنعتی ارومیه