مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آبان 1398 ساعت 08:272019-11-06بين الملل

استقبال کویت، اردن و مصر از «توافق ریاض» برای جنوب یمن


کشورهای کویت، مصر و اردن از توافق ریاض و ابوظبی برای تقسیم قدرت در جنوب یمن که برخی آن را مقدمه تجزیه یمن دانسته اند، استقبال کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت ضمن استقبال از توافق ریاض و ابوظبی درباره جنوب یمن گفت که اهمیت این توافق در تعیین ارکانی برای تشکیل دولتی مستحکمی است که بتواند رایزنی های آتی درباره صلح را مدیریت کند.

طبق گزارش خبرگزاری کویت () از سوی دیگر ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن روز سه شنبه (دیروز) توافق ریاض را گامی مهم در جهت پایان دادن به اختلافات، تقویت وحدت در یمن و گشودن افق هایی برای حل سیاسی بحران این کشور بر اساس مرجعیت های مورد اعتماد توصیف کرد.

الصفدی همچنین ایفای نقش عربستان سعودی به رهبری شاه این کشور و امارات برای دستیابی به این توافق را ستود و بر حمایت از تلاش های صورت گرفته برای حل بحران یمن به منظور تضمین وحدت یمن، ثبات و سلامت ارضی آن، خواسته های ملت یمن و حفظ امنیت خلیج فارس تأکید کرد.

همچنین وزارت خارجه مصر در بیانیه ای از توافق ریاض استقبال و تأکید کرد که این توافق گام مهمی در جهت تقویت فرصت های دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر بحران یمن و پایبندی به مرجعیت های حل سیاسی به خصوص طرح شورای همکاری خلیج فارس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال کویت، اردن و مصر از «توافق ریاض» برای جنوب یمن

استقبال کویت، اردن و مصر از «توافق ریاض» برای جنوب یمن