مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آبان 1398 ساعت 22:082019-11-06بين الملل

توجه به توان داخلی؛ راهبرد تقلیل فشارهای خارجی


توجه به توان داخلی و ظرفیت های عظیم موجود در کشور راهبردی مؤثر در مسیر تقلیل فشارهای پسابرجامی محسوب می شود؛ امری که امروز باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه شود.

- خبرگزاری فارس سمنان- گروه سیاسی: چندین ماه از خروج آمریکایی ها از قرارداد برجام می گذرد و در این مدت، جمهوری اسلامی ایران همچنان منتظر اجرای تعهدات برجامی با ورود کشورهای اروپایی بود؛ امری که نه تنها محقق نشد، بلکه به اعمال مجدد برخی تحریم ها و وضع تحریم های جدید علیه کشورمان انجامید.

در تمام ماه های پس از برجام نه تنها آمریکا و کشورهای اروپایی به وعده هایشان عمل نکردند، بلکه خواسته هایشان را بیشتر کرده و هر روز شاهد اقدامی علیه ملت بزرگ ایران بوده ایم؛ تا آنجا که گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران بالاخره برداشته شد.

این اقدام در میان سیاسیون واکنش های مختلف داشت که شاید مهم ترین آن، ارائه پاسخی قاطع به طرف های مذاکره و تأکید بر لزوم توجه به نیرو و ظرفیت داخلی باشد.

اروپا واقعیت ها را می داند حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان در همین زمینه می گوید: برجام یک قرارداد بین المللی بین ایران و چند کشور جهان بود و اروپایی ها و آمریکا از ابتدا در جریان مذاکرات این قرارداد بین المللی حضور داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به توان داخلی؛ راهبرد تقلیل فشارهای خارجی

توجه به توان داخلی؛ راهبرد تقلیل فشارهای خارجی