مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آبان 1398 ساعت 08:212019-11-07فرهنگي

تاریخ و تمدن ظرفیتی عظیم از جاذبه های ایران زمین است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه جاذبه های ایران فقط در معدن و عناصر معدنی و جاذبه های طبیعی نیست، گفت: تاریخ و تمدن این سرزمین نیز ظرفیتی مضاعف و از دیگر جاذبه ها است.

- مهدی شهر - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه جشنواره ملی ایل سنگسری، اتفاقی مبارک است، گفت: ایل سنگسر جاذبه فرهنگی و تاریخی ویژه ای دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عباس صالحی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست تخصصی پوشاک، دست بافته ها و فرش سنگسری ضمن بیان اینکه ایران با عشایر پیوند وجودی دارد به گونه ای که تاریخ ایران را نمی توان بدون تاریخ عشایر شناخت، تأکید کرد: عشایر بستر تمدن ایرانی و مادر تاریخ ایران هستند.

وی بابیان اینکه نقش عشایر در کشور ما همچنان پررنگ است، افزود: جمعیت عشایری ایران بیش از 10 هزار نفر شهید را تقدیم به انقلاب و ایران کرده است همچنین باید گفت در بیش از 60 درصد از نقاط مرزی ، عشایر دیدبانان کشور هستند.

عضو کابینه دوازدهم گفت: ایل سنگسر جایگاه خاصی را در تاریخ ایران زمین دارند و نمادها و نمایه های موجود این ایل چون تقویم و گاهنامه و زبان سنگسری ، نشانه ای از تأثیرگذاری این ایل در تاریخ و تمدن ایران محسوب می شوند.

صالحی بابیان اینکه جشنواره هایی همچون این جشنواره سنگسر دارای اهمیت بسزایی هستند، افزود: برگزاری این جشنواره صرفاً ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ و تمدن ظرفیتی عظیم از جاذبه های ایران زمین است

تاریخ و تمدن ظرفیتی عظیم از جاذبه های ایران زمین است