مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آبان 1398 ساعت 10:592019-11-07اقتصادي

دیوار سرپل ذهاب کشف جدیدی نیست


مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان این که از دیوار تاریخی سرپل ذهاب در منابع مختلف تاریخی یاد شده گفت:مقالات مختلفی در این خصوص چاپ شده که در آرشیو میراث فرهنگی و دانشگاه تهران موجود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه امید قادری مدیرکل این استان امروز پنجشنبه 16 آبان 1398، با اشاره به این که 10 سال پیش این دیوار تاریخی شناسایی و مورد بررسی باستان شناسان قرار گرفته، اظهار داشت: باستان شناسی به نام علی بیگی در سال 94 با مجوز رسمی پژوهشکده باستان شناسی کشور طی یک قرارداد، بر روی 25هزار هکتار از اراضی سرپل ذهاب و قصرشیرین در قالب طرح گرمسیری، پژوهش های باستان شناسانه انجام داده است.

او با بیان این که نتایج اقدامات این باستان شناس در سال 95 در گردهمایی سالانه باستان شناسی مطرح شد، تصریح کرد: در آن گزارش به وجود این دیوار طولانی اشاره شد و حتی تصویر روی مقاله ارائه شده در آن گردهمایی امتداد این دیوار را نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنین با بیان این که در کتاب هایی که با موضوع ارتباط ایران و عثمانی به تحریر در آمده اند نقشه هایی از وجود این دیوار به چاپ رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوار سرپل ذهاب کشف جدیدی نیست

دیوار سرپل ذهاب کشف جدیدی نیست