مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آبان 1398 ساعت 07:392019-11-08بين الملل

دیپلماسی با رویکرد سوداگرانه؛ همایشی با رنگ و بوی اختلاف


روزنامه «پراودا» چاپ «مسکو» در گزارشی تحت عنوان «دیپلماسی با رویکرد سوداگرانه» به بررسی برخی اقدامات منفی تاجیکستان در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، روزنامه پراودا چاپ مسکو ضمن مطلبی تحت عنوان دیپلماسی با رویکرد سوداگرانه به بررسی برخی از اقدامات منفی در روابط تاجیکستان با جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

در این مطلب آمده است: مقامات تاجیکستان با دعوت از مخالفان ایرانی به این کشور بار دیگر گامی علیه تهران برداشتند چنین اقداماتی می تواند روند عادی سازی روابط را که به نفع 2 کشور است ولی برای آمریکا و سایر دشمنان جمهوری اسلامی ناراحت کننده می باشد، برهم بزند.

رهبری فعلی تاجیکستان با تلاش جهت تثبیت مشروعیت خود، این جمهوری را وارث امپراتوری های باستانی اعلام کرده و 2 مورد از این امپراتوری ها دولت هخامنشی و دولت سامانیان مورد توجه ویژه مقامات این کشور قرار گرفته است.

 با گذاشتن مجسمه ها و نامگذاری مناطق جغرافیایی به افتخار حاکمان این امپراتوری ها، مقامات سعی در از بین بردن یاد دوران شوروی می کنند.

در همسویی کامل با این رویکرد، در پایان ماه اکتبر سال جاری میلادی در شهر دوشنبه سمپوزیوم بین المللی تحت عنوان پژوهش در فرهنگ باستان: از دیروز تا امروز برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی با رویکرد سوداگرانه؛ همایشی با رنگ و بوی اختلاف

دیپلماسی با رویکرد سوداگرانه؛ همایشی با رنگ و بوی اختلاف