مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آبان 1398 ساعت 12:052019-11-08بين الملل

کاهش تعهدات هسته ای ایران کافی نیست


گام چهارم هسته ای ایران هنوز نتوانسته است میان خروج امریکا از برجام و برخورداری تهران از مزایای این توافق در قبال محدودسازی برنام هسته ای خود موازنه ایجاد کند.

- ایران پانزدهم آبان ماه رسما چهارمین گام از کاهش تعدات هسته ای خود را در قبال خروج امریکا از برجام برداشت و غنی سازی اورانیوم در سایت هسته ای فردو را با تزریق گاز اورانیوم به 1044سانتریفیوژ آغاز کرد.

چهارمین گام ایران در کاهش تعهدات برجام واکنش به خروج امریکا از توافق هسته ای است که در سال 2015 میان ایران و پنج بعلاوه یک به امضا رسید و این توافق سپس در شورای امنیت به رای گذاشته شد و با تصویب آن در این شورا به قطعنامه 2231 تبدیل شد.

بر اساس این توافق نخست اینکه حقوق هسته ای ایران از جمله غنی سازی اورانیوم به رسیمت شناخته شد دوم اینکه همه تحریم های ناشی از فعالیت های هسته ای ایران به ویژه در خصوص صادرات نفت و مبادلات بانکی رفع شد.

در واقع ایران به عنوان یک عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی که ان پی تی یا پیمان منع گسترش هسته ای را امضا کرده است این حق را داشت که از تسهیلات آژانس برای استفاده صلح آمیز هسته ای استفاده نماید و بازرسان آژانس نیز بطور مستمر برفعالیت های هسته ای ایران نظارت داشتند اما با این حال به دلیل فشارهای تحریمی نامشروعی که از سوی امریکا و چند کشور غربی در خصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تعهدات هسته ای ایران کافی نیست

کاهش تعهدات هسته ای ایران کافی نیست