مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آبان 1398 ساعت 19:372019-11-08فرهنگي

جشنواره برداشت چای ترش روستای علوه کارون برگزار شد


جشنواره برداشت چای ترش روستای علوه در شهرستان کارون امروز برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کارون، جشنواره برداشت چای ترش روستای علوه امروز جمعه 17 با حضور استاندار خوزستان،  مسوولان استانی و محلی و برگزار شد.

این جشنواره که از ساعات اولیه صبح تا غروب امروز ادامه داشت، با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود و مورد استقبال جمع زیادی از مردم و گردشگران قرار گرفت.

    بنا بر این گزارش، چای ترش از فواید بسیار فوق العاده ای برای سلامتی برخوردار است و همچنین مصرف چای ترش برای جلوگیری از فشارخون، کاهش کلسترول و کاهش قند خون و حفظ سلامتی کبد مفید است.

در تاریخ کشت این چای ذکر شده که در سال 1377 زمانی که شخصی به نام ابوهاشم در سن 65 سالگی دار فانی را وداع گفت، تولید چای در این روستا نیز بعد از چند دهه متوقف شد.

چند سالی از مرگ ابوهاشم گذشت که ابوعلی قصد کرد مجددا کشت چای ترش را در این روستا احیا کند اما تلاش های او برای یافتن بذر این چای بی نتیجه ماند، او به ذهنش خطور کرد که از همسر ابوهاشم که از بستگانش هست کمک بگیرد و از ایشان خواست تا اجازه دهد صندوق های وسایل مرحوم ابوهاشم را نگاه کند.

با زیر و رو کردن وسایل داخل صندوق های چوبی مرحوم ابوهاشم، چشم ابوعلی به پلاستیک کوچک گره خورده ای افتاد که سه دانه بذر از این چای داخل آن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره برداشت چای ترش روستای علوه کارون برگزار شد

جشنواره برداشت چای ترش روستای علوه کارون برگزار شد