مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 07:282019-11-09سياسي

چند همسری زمینه ساز مشکلاتی بزرگتر از تجرد برای کشور


هر چند برخی از افراد جامعه چندهمسری را یک پدیده موثر در کاهش مشکلات تجرد زنان در کشور عنوان می کنند ولی برخی کارشناسان نیز بر این باور هستند که ترویج چند همسری نه تنها در دوره کنونی کارایی ندارد بلکه باعث بروز مفاسد و مشکلات بزرگتری برای کشورمان خواهد شد.

- ایسنا/یزد هر چند برخی از افراد جامعه چندهمسری را یک پدیده موثر در کاهش مشکلات تجرد زنان در کشور عنوان می کنند ولی برخی کارشناسان نیز بر این باور هستند که ترویج چند همسری نه تنها در دوره کنونی کارایی ندارد بلکه باعث بروز مفاسد و مشکلات بزرگتری برای کشورمان خواهد شد.

پدیده چند همسری در واقع برخلاف تصور برخی از افراد که به آن توصیه دارند، در جامعه امروزی کارکرد خود را از دست داده است و ترویج آن نه تنها با استقبال مردم همراه نیست بلکه با توجه به ارتقای آگاهی جامعه فعلی و ثبات شخصیت زن، صرفاً نوعی توهین به جایگاه زن و کوچک شمردن آن محسوب می شود.

از طرفی با توجه به حمایت دولت، قوانین و اقشار مختلف از تساوی حقوق زن و مرد در کشورمان این نوع پدیده ها نمی توانند تاثیری در این اصل داشته باشند.

رشد پدیده طلاق و مجرد ماندن دختران در جامعه مقوله ای است که به عنوان عامل اصلی روی آوردن به پدیده چندهمسری مطرح می شود اما با در نظر گرفتن افزایش سن ازدواج در دختران و پسران صرفاً این مشکل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند همسری زمینه ساز مشکلاتی بزرگتر از تجرد برای کشور

چند همسری زمینه ساز مشکلاتی بزرگتر از تجرد برای کشور