مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 07:532019-11-09سياسي

فرصت مجدد «مرجعیت» به نخست وزیر عراق؛ اصلاحات مدنظر بغداد چیست؟


پس از استقبال دولت عراق از فرصت دوباره مرجعیت برای اجرای اصلاحات، بغداد آماده است که شش گام اساسی برای اصلاح امور این کشور و برآورده شدن خواست مردم معترض بردارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سید علی سیستانی از مراجع دینی سرشناس در عراق، در خطبه نماز جمعه کربلا، ضمن تأکید مجدد بر لزوم مسالمت آمیز بودن تظاهرات مردمی این کشور، تصریح کرد، طیف های سیاسی که قدرت را در دست دارند، برای اجابت مطالبات شهروندان بر اساس نقشه راه مورد توافق، فرصت خوبی پیش روی خود دارند که در مدت زمان معینی اجرایی شود و به فساد، سهمیه بندی و نبود عدالت اجتماعی پایان دهد (جزییات بیشتر ).

روزنامه الاخبار لبنان امروز شنبه به بررسی اظهارات مرجعیت عراق پرداخت و گزارش داد، این اظهارات، با استقبال گسترده طیف های حامی دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق مواجه شد و آن را تاریخی قلمداد کردند؛ زیرا این سخنرانی، به دولت عراق فرصت داد تا دست به اصلاحات بزند.

این روزنامه به نقل از منابع سیاسی آگاه، مسیر اصلاحات بنیادین در عراق را به شرح ذیل، ذکر کرد: نخست؛ تصویب قانون انتخاباتی جدید که به دور از ائتلاف های حزبی بزرگ، فرصت بیشتری به نامزدان مستقل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت مجدد «مرجعیت» به نخست وزیر عراق؛ اصلاحات مدنظر بغداد چیست؟

فرصت مجدد «مرجعیت» به نخست وزیر عراق؛ اصلاحات مدنظر بغداد چیست؟