مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 07:592019-11-09دانش

هوش مصنوعی مکان و زمان رعد و برق را پیش بینی می کند


دانشجویان مؤسسه پلی تکنیک فدرال لوزان سوییس با رهبری امیرحسین مستجابی یک سیستم هوش مصنوعی ساختند که زمان و مکان بروز رعد و برق را تشخیص می دهد.

- با کمک محقق ایرانی دانشگاه مؤسسه پلی تکنیک فدرال لوزان انجام شد هوش مصنوعی مکان و زمان رعد و برق را پیش بینی می کند دانشجویان "مؤسسه پلی تکنیک فدرال لوزان" سوییس با رهبری "امیرحسین مستجابی" یک سیستم هوش مصنوعی ساختند که زمان و مکان بروز رعد و برق را تشخیص می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، تاکنون رعد و برق به عنوان غیرقابل پیش بینی ترین پدیده طبیعی شناخته شده است.

در این راستا دانشجویان مؤسسه پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) به رهبری امیرحسین مستجابی دانشجو مقطع دکتری این دانشگاه، به فکر پیش بینی این پدیده طبیعی افتاده اند.

این دانشجویان داده های هواشناسی و هوش مصنوعی را با یکدیگر ترکیب کردند و توانستند بین 10 تا 30 دقیقه از زمان بروز رعد و برق، مکان و زمان آن را تعیین کنند.

دقت انجام این پیش بینی با 80 درصد صحت انجام شده است.

انتظار می رود که این فناوری به عنوان یک سیستم هشدار اولیه برای جلوگیری از بروز صدمات حاصل از رعد و برق به زیرساخت های مهم، تجهیزات حساس و تاسیسات در فضاهای باز مورد استفاده قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی مکان و زمان رعد و برق را پیش بینی می کند

هوش مصنوعی مکان و زمان رعد و برق را پیش بینی می کند