مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 08:462019-11-09پزشكي

ورم معده چیست؟


ورم معده اصطلاحی رایج میان مردم است و افراد به محض برآمده شدن معده و یا بروز برخی علائم مانند نفخ، درد شکم و یا احساس اسیدی شدن انتهای مری، با عنوان اینکه دچار ورم معده شده اند به پزشک مراجعه می کنند.

- ایسنا/کرمانشاه ورم معده اصطلاحی رایج میان مردم است و افراد به محض برآمده شدن معده و یا بروز برخی علائم مانند نفخ، درد شکم و یا احساس اسیدی شدن انتهای مری، با عنوان اینکه دچار "ورم معده" شده اند به پزشک مراجعه می کنند.

اما حقیقت این است که ورم معده یا گاستریت در اصطلاح علمی تنها و تنها به التهاب معده گفته می شود و هر نوع احساس درد یا سوزش در معده و یا بالا آمدن معده و وجود نفخ لزوما به معنای ورم معده نیست.

مهدی زبیری متخصص گوارش در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اشتباه رایج جامعه در خصوص ورم معده، گفت: بسیاری افراد با مشکل ورم معده به پزشک مراجعه می کنند، اما زمانی که بررسی می کنیم اثری از ورم معده در آنها مشاهده نمی شود و تنها مواردی از درد و سوزش معده در آنها وجود دارد.

وی افزود: برخلاف باور عامه، ورم معده صرفا به معنی التهاب معده است که دلایل مختلف ویروسی، میکروبی و شیمیایی (استفاده از برخی داروها) در بروز آن دخیل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورم معده چیست؟

ورم معده چیست؟