مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 11:172019-11-09دانش

دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری راهکاری برای پیش بینی وقوع بیماری صرع پیدا کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نغمه محمودیان، دانشجوی دکتری مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک دانشگاه حکیم سبزواری در همکاری خود با دانشگاه آلمانی با راهنمایی حدادنیا، - دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری در همکاری مشترک با محققان دانشگاه آلمانی Otto-von-Guericke-Universitat ایده جدیدی برای پیش بینی وقوع تشنج ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نغمه محمودیان، دانشجوی دکتری مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک دانشگاه حکیم سبزواری در همکاری خود با دانشگاه آلمانی با راهنمایی حدادنیا، عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری راهکاری برای پیش بینی وقوع بیماری صرع پیدا کند.

در این روش از یک مدل خطی ویژه برای پیش بینی حملات صرع بر پایه آنالیز طیف های مرتبه بالای سیگنال الکتروانسفالوگرام استفاده شده است.

ویژگی های سیگنال های مغزی دریافتی بر مبنای کراس-بایسپکترام از بیماران صرعی استخراج شده و بر مبنای یک طبقه بندی کننده SVM عمل آموزش انجام گرفته است.

حساسیت این روش به بیش از نود و هشت درصد ارتقاءیافته درحالی که قدرت تشخیص و پیش بینی آن به 96.

7 درصد رسیده است.

لازم به ذکر است، بیماری صرع یکی از رایج ترین بیماری های عصبی در دنیاست که در اثر اختلال در انتقال پیام سلول های مغز به وجود می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری راهکاری برای پیش بینی وقوع بیماری صرع پیدا کرد

دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری راهکاری برای پیش بینی وقوع بیماری صرع پیدا کرد