مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 14:132019-11-09فرهنگي

4 مورد از معروف ترین و ناشناخته ترین جاذبه های مشهد


مشهد یکی از مشهورترین شهرهای توریستی ایران است که جاذبه های گردشگری بسیاری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام لحظه آخر، در ادامه به معرفی 4 مورد از معروف ترین و ناشناخته ترین جاذبه های تفریحی مشهد می پردازیم.

با ما همراه باشید.

1- خانه ملک، خانه توریست مشهد موزه و خانه تاریخی ملک در مشهد یکی از آثار برجسته باقی مانده از دوران قاجار است که نمونه معماری تلفیقی اروپایی و ایرانی است.

این بنای تاریخی زیبا دارای دو طبقه 127 متری مسقف مستطیلی است پر از پنجره و دیوارهای گچ کاری شده و سقف های منبت کاری شده دارای گرمخانه، آتشدان و نمازخانه که از معماری خاصی برخوردار هستند، زیبایی و وسعت آن را دوچندان می کند.

سال های پیش در حین عملیات حفاری در باستان شناسی متوجه حمام خصوصی این شهر شدند که بعدها به اولین حمام خصوصی مشهد لقب گرفت.

این خانه توریستی تاریخی در سال 1377 جزو آثار ملی برگزیده در میراث فرهنگی ثبت شد و در سال 1379 به خوبی مرمت و بازسازی شد و آنچه مشاهده می کنید بخش زیاد آن مرمت شده که هم اکنون در خیابان امام خمینی مشهد واقع است.

2- دریاچه چشمه سبز جزوی از مشهورترین جاذبه های طبیعی مشهد این دریاچه است که محلی های منطقه گلمکان به آن چشمه سوز می گویند، همان جایی که در شاهنامه هم آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 مورد از معروف ترین و ناشناخته ترین جاذبه های مشهد

4 مورد از معروف ترین و ناشناخته ترین جاذبه های مشهد