مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 05:072019-11-10سياسي

برگزاری یادواره شهدای قیام 19 آبان گچساران


یادواره شهدای قیام خونین 19 آبان سال 1357 شهرستان گچساران، تا ساعاتی دیگر در این شهرستان برگزار می شود.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گچساران، یادواره شهدای قیام خونین 19 آبان سال 1357 شهرستان گچساران امروز برگزار می شود.

این یادواره با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران راس ساعت 10 صبح امروز یکشنبه در مسجد شهیدان گچساران برگزار خواهد شد.

در روز 19 آبان سال 1357  6 نفر از جوانان گچسارانی در قیام خونین مسجد شهیدان به شهادت رسیدند که این روز از روزهای تاریخی و جاودانه کشورمان است.

 در آن روز حدود 50 نفر در حمایت از حکومت پهلوی در شهر گچساران راهپیمایی کردند که بازاریان و دیگر اقشار مردم انقلابی گچساران در واکنش به این حرکت، جلوی مسجد صالحب الزمان (عج) تجمع و به سوی مسجد کارگری شرکت نفت حرکت کردند و در این هنگام ماموران شاهنشاهی مردم را به گلوله بستند.

با ادامه واکنش های مردمی و تلاش شخصیت های برجسته انقلابی این شهرستان نظیر بهرام تاجگردون، محمد زید بهبهانی، ابراهیم شریعتی، نصریان، مختاری و رمضان اسماعیلی تجمع مردمی جلوی مسجد شهیدان شکل گرفت و مردم به بیانیه های ضد رژیم گوش فرا می دادند.

این درگیری از ساعت 15 در محل مسجد جامع شهر دوگنبدان که بعد از این حادثه خونین به نام مسجد شهیدان نام گرفت، آغاز شد و حکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری یادواره شهدای قیام 19 آبان گچساران

برگزاری یادواره شهدای قیام 19 آبان گچساران