مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 07:002019-11-10پزشكي

گام محکم جوانان ایرانی برای کنترل دیابت


محققان جوان کشور موفق به تولید دستگاه تست قند خون شدند، دستگاهی که از نظر کیفیت، قدرت رقابت با بهترین نمونه های خارجی را دارد.

- خبرگزاری فارس-گروه سلامت : تعداد افراد مبتلا به دیابت در کشور حدود 8 تا 10 میلیون نفر برآورد می شود و هر سال نیز این آمار در حال افزایش است، از بیماری دیابت به عنوان قاتل خاموش یاد می شود که بدون علامت خاصی بروز می کند و نیمی از مبتلایان به دیابت اطلاعی از بیماری خود ندارند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت هم اکنون حدود 415 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند و پیش بینی می شود که تا سال حدود 20 سال دیگر تعداد مبتلایان به این بیماری به 642 میلیون نفر برسد.

بیماری دیابت در ایران نیز به سرعت در حال رشد است و با همین روند افزایش، تا سال 1419 بیش از 10 میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا خواهند شد.

متخصصان و صاحب نظران حوزه دیابت، تولید و عرضه دستگاه های تست قند خون در جهان را یکی از مهمترین انقلاب ها در مسیر کنترل این بیماری مزمن و پردردسر می دانند.

در حالی که سالهاست کشورمان در تولید انسولین های پایه خودکفا شده و اخیراً با سرمایه گذاری خارجی، انسولین های جدید هم در ایران در انتظار مراحل نهایی تولید است؛ خبر تولید ضلع سوم کنترل دیابت در کشورمان، یعنی دستگاه سنجش قند خون و نوارهای مربوطه، می تواند خبر خوشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام محکم جوانان ایرانی برای کنترل دیابت

گام محکم جوانان ایرانی برای کنترل دیابت