مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 07:352019-11-10پزشكي

بیماری عفونی هزار چهره مازندران را بشناسید


معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تب مالت یک بیماری منتقل شونده از راه حیوانات است که به آن بیماری هزار چهره هم می گویند.

- ایسنا/مازندران معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تب مالت یک بیماری منتقل شونده از راه حیوانات است که به آن بیماری هزار چهره هم می گویند.

مصطفی جوانیان در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه این بیماری می تواند تظاهرات بالینی متعددی به اشکال مختلف داشته باشد، اظهار کرد: عمدتاً این بیماری از طریق فرآورده های لبنی آلوده مثل شیر، پنیر، بستنی و تماس مستقیم با حیوان آلوده به انسان منتقل می شود.

وی تصریح کرد: علائم این بیماری تب، درد و کوفتگی بدن، تعریق شبانه و کاهش وزن است وهر چند که ممکن است عوارض بیماری های دیگر را تقلید کند اما به طور معمول درد مفاصل و درد اسکلتی عضلانی جزء شایع ترین علائم این بیماری است که در انسان بروز می کند.

معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: دامداران یا دامپزشکانی که دست اندرکاران زایمان دام هستند، اگر از دستکش یا وسایل دیگر استفاده نکنند و یا دستشان خراشی داشته باشد این بیماری به آن ها هم سرایت خواهد کرد و علاوه بر آن راه انتقال دیگر این بیماری از طریق استنشاق یا تنفس است که آن هم به ندرت اتفاق می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری عفونی هزار چهره مازندران را بشناسید

بیماری عفونی هزار چهره مازندران را بشناسید