مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 08:062019-11-10بين الملل

تردید کره جنوبی برای پرداخت باج بیشتر به آمریکا


کارشناسان می گویند کره جنوبی ممکن است تمایل چندانی برای پرداخت پول بیشتر به آمریکا در مقابل محافظت از این کشور نداشته باشد این می تواند به معنای مشکلات بیشتر برای واشنگتن باشد تا کره.

- به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رییس جمهور آمریکا پیش از انتخابات سال 2016 اعلام کرد آمریکا محافظت از ژاپن و کره جنوبی یا دیگر کشور ها را باید متوقف کند مگر آنکه این کشور ها هزینه محافظت واشنگتن از آن ها را بپردازند.

روزنامه چوسون ایلبوی کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد ترامپ از سئول می خواهد برای ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور چهار میلیارد و 700 میلیون دلار پرداخت کند که این رقم در مقایسه با 870 میلیون دلاری که کره جنوبی هر ساله می پردازد افزایشی فاحش دارد.

گال لوفت مدیر موسسه تحلیل امنیت جهانی مستقر در آمریکا می گوید این درخواست ترامپ می تواند تاحدودی به خاطر مبارزات انتخاباتی سال 2020 باشد که وی سعی دارد بار دیگر پیروز انتخابات ریاست جمهوری باشد، زیرا برای اینکه نشان دهد به وعده های انتخاباتی خود در سال 2016 عمل کرده است به سند و مدرک نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه کسری بودجه آمریکا در حال نزدیک شدن به مرز یک تریلیون دلار است، ترامپ پیوسته بر ضرورت کاهش هزینه های غیرضرور تاکید دارد و از کشور های متحد خواسته است تا سهم خود را برای محفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تردید کره جنوبی برای پرداخت باج بیشتر به آمریکا

تردید کره جنوبی برای پرداخت باج بیشتر به آمریکا