مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 09:182019-11-10اقتصادي

تقلب دانشمندان برای نجات جان کرگدن های در حال انقراض


دانشمندان دانشگاه آکسفورد برای نجات جان کرگدن ها و کاهش شکار آنها تنها به خاطر شاخ شان، اقدام به تولید شاخ های مصنوعی کرگدن کرده اند که مانند شاخ های اصلی از کراتین ساخته شده است و تفاوتی با نمونه اصلی ندارد.

- دانشمندان دانشگاه "آکسفورد" برای نجات جان کرگدن ها و کاهش شکار آنها تنها به خاطر شاخ شان، اقدام به تولید شاخ های مصنوعی کرگدن کرده اند که مانند شاخ های اصلی از کراتین ساخته شده است و تفاوتی با نمونه اصلی ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، ما عادت کرده ایم که با شنیدن واژه های جعلی و مصنوعی و تقلبی به نکات منفی فکر کنیم، اما به نظر می رسد یک نوآوری جدید از دانشگاه آکسفورد این مفهوم را تغییر داده است چرا که با تولید شاخ جعلی کرگدن به عدم انقراض آنها توسط شکارچیانی که تنها به خاطر شاخ کرگدن ها آنها را شکار می کنند، کمک می کنند.

جمعیت کرگدن ها به دلیل تقاضای بیش از حد شاخ آنها بر اثر شکار غیرقانونی بسیار کم شده است چرا که تصور می شود شاخ کرگدن در طب سنتی چین یک ماده افزایش قوای جنسی است.

شاخ کرگدن برخلاف شاخ های بقیه حیوانات که هسته استخوانی دارند، فقط از کراتین ساخته شده و دقیقاً مشابه مو و ناخن انسان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلب دانشمندان برای نجات جان کرگدن های در حال انقراض

تقلب دانشمندان برای نجات جان کرگدن های در حال انقراض