مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 14:222019-11-10اجتماعي

منشأ اصلی آلودگی هوای اصفهان منازل هستند


بیش از 40 درصد آلایندگی در فصل سرما ناشی از منازل، حدود 30 درصد متعلق به وسایل نقلیه و مابقی از صنایع اطراف شهرها است، - کوروش خسروی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از دوره قبل شورای اسلامی شهر اصفهان قراردادی با دو دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان برای تعیین منشأ آلودگی های معلق (ریزگردها) و غیرمعلق (شیمیایی) منعقد شده که هنوز این گزارش ها به دست شورا نرسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: گزارش هایی که در سطح دنیا منتشر شده منازل و ساختمان ها را منشأ اصلی آلودگی در فصل سرما معرفی می کنند، چرا که دراین فصل ها سامانه های گرمایشی مانند بخاری گازسوز یا پکیج مداوم در حال کار هستند.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: طبق آمار بیش از 40 درصد آلایندگی در فصل سرما ناشی از منازل، حدود 30 درصد متعلق به وسایل نقلیه و مابقی از صنایع اطراف شهرها است، از سال 96 ترویج انرژی خورشیدی با تأکید بر گرمایش خورشیدی را در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به این که جامعه انرژی خورشیدی را با پنل های فتوولتاییک می شناسد، بیان کرد: این پنل ها نیز به محیط زیست کمک می کنند اما آلودگی را در محل کاهش نمی دهند در صورتی که گرمایش خورشیدی آلودگی همان محدوده را کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشأ اصلی آلودگی هوای اصفهان منازل هستند

منشأ اصلی آلودگی هوای اصفهان منازل هستند