مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 19:172019-11-10سياسي

روحانیون باید برای گسترش اخلاق و معنویت در جامعه تلاش کنند


رییس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران با اشاره به تأکید بیانیه گام دوم انقلاب به رشد معنویت و اخلاق در جامعه، گفت: وظیفه روحانیون در این زمینه سنگین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه کشور که در مجتمع دارالولایه قم برگزار شد، گفت: امام حسن عسکری(ع) در سن 28 سالگی به شهادت رسیدند؛ پس از امام جواد که ایشان در 25 سالگی به شهادت رسیدند، جوان ترین امام در زمان شهادت هستند.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) در دوران امامت خویش که 6 سال به طول انجامید با سه نفر از خلفای جور و ستم عباسی مواجهه داشتند و امام شدیدا تحت فشار بودند؛ در همین 6 سال دوران امامت، دو مرتبه گرفتار زندان شدند؛ معتز و معتمد عباسی حضرت را به زندان انداختند و از جهات مختلف ایشان را تحت فشار قراردادند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: با این وجود ایشان در همان زمان نیز محور شیعیان، پایگاه نشر معارف اهل بیت(ع) و نشر روایات بودند؛ شیخ طوسی از 103 نفر به عنوان یار و راوی امام نام می برد که یکی از آنها احمد بن اسحاق است؛ وی یکی از خواص امام حسن عسکری(ع) است؛ ایشان از امام جواد و امام حسن عسکری(ع) نقل قول و روایت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانیون باید برای گسترش اخلاق و معنویت در جامعه تلاش کنند

روحانیون باید برای گسترش اخلاق و معنویت در جامعه تلاش کنند