مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 04:392019-11-11اقتصادي

فقط 6 درصد افراد دیابتی بیماری خود را کنترل می کنند


یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه حدود پنج میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند، گفت: تنها 6 درصد از دیابتی ها از بیماری خود اطلاع دارند و آن را کنترل می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فرزانه شکیبافر، در آستانه برگزاری دهکده دیابت در تهران، اظهار داشت: این دهکده امسال 22 تا 24 آبان 98 در پارک لاله برگزار می شود که افتتاحیه این دهکده چهارشنبه 22 آبان از ساعت 14 تا 19 خواهد بود و در روز پنج شنبه و جمعه دهکده از 11صبح تا 18 دایر است.

وی با اشاره به اینکه این دهکده به مناسبت روز جهانی دیابت و با هدف پیشگیری و کنترل این بیماری برگزار می شود، گفت: 14 نوامبر تولد کاشف انسولین است و به همین مناسبت در جهان روز دیابت برگزار می شود.

شکیبافر ادامه داد: در این دهکده بخشی برای مراجعه کننده ها در نظر گرفته شده تا قند آنها اندازه گیری شود و افرادی که در معرض خطر باشند به آنها اطلاع داده خواهد شد همچنین برای دیابتی ها معاینه رایگان چشم و پا انجام می گیرد چرا که درگیری سلول های عصبی از عوارض دیابت است و می تواند روی عصب چشم و پای بیماران اثر گذارد.

وی با اشاره به اینکه غرفه ای نیز برای آشپزی و طرز تهیه غذای سالم برای بیماران دیابتی در این دهکده برگزار می شود، گفت: برنامه های برگزاری دهکده دیابت جهت پیشگیری و کنترل این بیماری بسیار موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 6 درصد افراد دیابتی بیماری خود را کنترل می کنند

فقط 6 درصد افراد دیابتی بیماری خود را کنترل می کنند