مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 05:542019-11-11اقتصادي

عدم شناسایی سلیقه بازار هدف تهدید صنعت فرش دستبافت است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: عدم شناسایی نیاز و سلیقه بازار هدف تهدید امروز حوزه فرش دستبافت استان است.

- علیرضا ایزدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به برگزاری همایش فرش دستباف استان مرکزی اظهار کرد: فرش از جمله کالاهایی است از گذشته تا به امروز جنبه اقتصادی برای مردم داشته و به عنوان یک دارایی به آن نگاه می کنند.

وی افزود: استحکام و بافت بر اساس سلیقه بازار هدف باعث شد، فرش این خطه در بازده زمانی خاص رونق بگیرد.

 ایزدی قیمت ارزان و تولید انبوه را دو اصل مطرح در اقتصاد روز دنیا برای عرضه کالا برشمرد و خاطرنشان کرد: این دو موضوع هوشمندانه در فرش ساروق در گذشته مورد توجه بود.

وی ادامه داد: فرش ساروق همپای قیمتی فرش همدان با توجه به سلیقه بازار هدف،  در گذشته به دو حوزه فرش محلی (مشتریان داخلی) و فرش آمریکایی(بافت بر اساس سفارش اروپایی و آمریکایی) تقسیم می شد.

  ایزدی عامل استحکام فرش را وابسته به گره های آن دانست و تصریح کرد: فرش ساروق که با دو نام آمریکایی و محلی در بازار شهرت داشته با دو هزار و 400 تا 4 هزار گره بافته می شد که این امر عاملی بود بر استحکام و مقاومت فرش اما امروزه فرش در همان خطه با هزار و 200 تا دو هزار گره بافته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم شناسایی سلیقه بازار هدف تهدید صنعت فرش دستبافت است

عدم شناسایی سلیقه بازار هدف تهدید صنعت فرش دستبافت است