مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 06:382019-11-11پزشكي

توزیع 18 هزار قطعه پانسمان برای بیماران «ای بی»


دیروز خبری از قول مدیرعامل خانه «ای بی » در برخی خبرگزاری ها منتشر شد با عنوان اینکه 15 کودک به دلیل عدم دسترسی و عفونت ناشی از نبود پانسمان میپلکس فوت کرده اند.

- دیروز خبری از قول مدیرعامل خانه ای بی در برخی خبرگزاری ها منتشر شد با عنوان اینکه 15 کودک به دلیل عدم دسترسی و عفونت ناشی از نبود پانسمان میپلکس فوت کرده اند.

او علت کمبود این پانسمان را تحریم های ظالمانه امریکا و خودداری شرکت سوئدی از تأمین و ارسال پانسمان میپلکس از اردیبهشت سال 97 عنوان کرده است، اما مسئولان وزارت بهداشت انتشار این خبر را در حد یک ادعا دانستند و معتقدند هنوز مستندات این خبر از سوی انتشاردهنده آن یعنی مدیرعامل خانه ای بی به مسئولان این وزارتخانه ارائه نشده است و بزودی جلسه ای در خصوص صحت و سقم آن برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران در ادامه نوشت: با اینکه آمار فوت 15 کودک مبتلا به ای بی قابل توجه است اما گزارشی که سیدحسین صفوی مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درباره میزان واردات پانسمان میپلکس می دهد بیانگر آن است که بعد از 4 نوامبر 2018 و با شدت گرفتن تحریم ها نزدیک به 18 هزار قطعه پانسمان میپلکس متناسب با مصرف مبتلایان به بیماری ای بی در سال 98 وارد شده و خدمات همچون گذشته و رایگان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 18 هزار قطعه پانسمان برای بیماران «ای بی»

توزیع 18 هزار قطعه پانسمان برای بیماران «ای بی»